Lenovo Yoga Tab 3 Pro review

Lenovo Yoga Tab 3 Pro review

Ik ben dol op het uitproberen van nieuwe gadgets en toen we de Lenovo Yoga Tab 3 Pro ontvingen werd ik meteen heel erg nieuwsgierig. Dit is namelijk niet zomaar een tablet want hij heeft een ingebouwde projector. Jep, je leest het goed! Alles wat je op deze tablet bekijkt (zoals video’s en foto’s) kan je projecteren op een muur of andere ondergrond. Dat maakt deze tablet ook meteen een hele leuke gadget voor op reis. Waarom? Lees gauw ons review!

Lenovo Yoga Tab 3 Pro review

De tablet draait op Android 5.1 Lollipop-software en beschikt over een prachtig helder en kleurrijk 10.1-inch ips lcd beeldscherm. Verder is er ook een microUSB-poort, een 2.2Ghz quadcore-processor, een microSD-kaartlezer, een ingebouwde kickstand en een ingebouwde projector aanwezig. Over welke ingrediënten de tablet nog meer beschikt, lees je ook onderaan in de specificaties.

Lenovo Yoga Tab 3 Pro reviewLenovo Yoga Tab 3 Pro review

Qua looks lijkt de Lenovo Yoga Tab Pro 3 op een normale tablet. Aan de voorkant bevindt zich het grote touchscreen en daarboven de speaker, welke uitgevoerd is in een mooie donkere zilver metallic kleur. De achterkant is voorzien van een stuk zwart faux leer, wat ervoor zorgt dat de tablet erg lekker in de hand ligt. Daarboven bevindt zich de standaard, ook wel de kickstart genoemd.  Wanneer je films bekijkt in gezelschap of wanneer je al je reisfoto’s wilt laten zien aan je vrienden, klap je gewoon de kickstart omhoog en daarmee kan je de projector vanaf verschillende hoeken projecteren op elk oppervlak dat je maar wilt.

Lenovo Yoga Tab 3 Pro review Lenovo Yoga Tab 3 Pro review

Via de Google Play Store kan je al je favoriete apps downloaden zoals YouTube en Netflix. Het leuke aan de Lenovo Yoga Tab Pro 3 is dat je hem kan gebruiken als normale tablet, maar dat je hem ook kunt gebruiken om bijvoorbeeld vakantie-foto’s en video’s te delen met je vrienden en familie. Aan beide zijkanten vind je knoppen waarmee je de tablet aan en uitzet en aan de andere kant vind je een knop waarmee je de projector activeert. Daaronder bevindt zich ook de opening voor oordopjes of een koptelefoon, voor als je muziek wilt luisteren of films wilt kijken in je eentje.

Lenovo Yoga Tab 3 Pro review Lenovo Yoga Tab 3 Pro reviewLenovo Yoga Tab 3 Pro review

Aan de achterkant van de tablet bevindt zich dus de kickstart die je kunt verstellen in verschillende hoeken, dit is ook heel prettig voor het tikken van teksten of bekijken van afbeeldingen. In het midden vind je een gat waaraan je de tablet ook kunt ophangen en daarnaast zit de lens waarmee je kunt fotograferen en filmen én die natuurlijk gebruikt voor het projecteren van het beeld van de tablet op een muur of andere ondergrond.

Wanneer je YouTube en Netflix gebruikt, kan je leuke video’s, series en films afspelen op je muur. Hoe groter je het beeld projecteert, hoe meer vrienden en vriendinnen je kunt uitnodigen. Wij hebben zelfs een keer een serie op het plafond geprojecteerd, zodat we liggend op een matras in de kamer onze serie konden bekijken. Erg leuk, op deze manier creëer je echt een comfortabele thuisbioscoop!

We merkten wel dat het belangrijk is om een zo egaal mogelijke ondergrond te hebben voor het mooiste resultaat. Heb je dit niet, dan werkt een rolgordijn of wit doek ook hartstikke goed. Je kunt zelf kiezen hoe groot je het beeld maakt en via de tablet kan je de scherpte van het beeld aanpassen. Op de foto hierboven zie je dat het scherpstellen van het beeld gemakkelijk werkt via het touchscreen van de tablet.

Lenovo Yoga Tab 3 Pro reviewLenovo Yoga Tab 3 Pro reviewLenovo Yoga Tab 3 Pro review

Nog een tof idee: neem de Lenovo Yoga Tab 3 Pro mee op reis en span een wit doek tussen twee bomen of palen op de camping. Projecteer met je tablet op het doek en je hebt een outdoor-bioscoop gecreëerd! Awesome! Natuurlijk kan je ook je hotelkamer in 1 klap omtoveren tot thuisbioscoop 😉 Verder kan je de tablet uiteraard gebruiken om te zoeken naar hotspots op het internet en het bijhouden van je social media kanalen. We love it!

Lenovo Yoga Tab 3 Pro review

Nog even de specificaties op een rijtje

• Gewicht: 665 gram
  • Afmetingen: 179 x 247 x 4,68 mm
  • Schermdiagonaal: 10.1 inch
  • Resolutie: 2560 x 1600
  • Camera voorzijde: 5.0 Megapixel
  • Camera achterzijde: 13.0 Megapixel
  • Batterij: 10200 mAh Lithium Polymer
  • Gebruiksduur: 18 uur

De Lenovo Yoga Tab 3 Pro is verkrijgbaar in twee varianten. De tablet met wifi optie is verkrijgbaar vanaf € 499,- en versie met een mobiele internetverbinding is te koop vanaf €599,-. Bestel hem meteen hier.

Wat vind jij van de YOGA Tab 3 Pro?

Liefs, Larissa